Ruokolahti-markkinat lähestyvät

Ruokolahti-Seuran johtokunta kokoontui kolmas päivä syyskuuta suunnittelemaan 12.10. pidettävien Ruokolahti-markkinoiden ja seuraavana päivänä pidettävän Kotiseutujuhlan järjestelyjä. Markkinat ovat edelleen ruokolahtelaisen osaamisen näytön paikka, nyt jo 45. kerran.

Markkinamyyjiksi ja esittelijöiksi voivat ilmoittautua ruokolahtelaiset toimijat 28.9. mennessä. Ilmoittautumisia ottaa vastaan Seija Lifländer p. 050 353 0844, sähköposti [email protected]. Tänä syksynä Seura ei järjestä erillistä infotilaisuutta. Markkinoille osallistuvat pääsevät laittamaan myyntipisteitään kuntoon perjantaina klo 17 alkaen.

Ruokolahti-Seuran oma myyntipiste on monitoimiluokassa, jossa on myös puuroravintola. Seuralla on myynnissä riihitettyä ruisjauhoa, Natusen Leipomon ruisleipää sekä omia myyntituotteita kuten kirjoja, kortteja, koruja, ruutuvaippoja sekä Leijona-tuotteita.

Johtokunta on päättänyt, että elintarvikemyyjät sijoitetaan toiseen kerrokseen, jonne yleisö pääsee kulkemaan myös monitoimisalin kautta. Markkinoilla on kaksi kahviota, Seuran ylläpitämä kotitalousluokassa ja Ruokolahden Laulu-Eukkojen kahvio toisessa kerroksessa. Osa myyntipisteistä on koulun ulkopuolella. Seura on pyytänyt RPS:n edustajia toimimaan liikenteenvalvojina.

Markkinoiden järjestäminen on kotiseutuyhdistykselle iso ponnistus. Pitkän kokemuksen perusteella ja hyvällä yhteistyöllä saamme aikaan taas näyttävän tilaisuuden.  Näytetään, että Ruokolahdella osataan!

Sunnuntaina 13.10. klo 13 on sitten Kotiseutujuhlan aika. Juhlan ohjelmassa muun muassa uuden Ruokolahden Eukon julkaiseminen.

– Airi Ruokonen –