Ruokolahti-talo

Ruokolahti-talo on Ruokolahti-Seuran omistama perinnetalo, joka on rakennettu 1800-luvun talonpoikaistalon mittojen ja mallin mukaan.

Seurakunnan juhlavuoden pääjuhlassa nähtiin runsaasti kansallispukuisia henkilöitä. Kuva Edelfelt muistomerkiltä Markku Lahtinen

Ruokolahti-talon varaus

Hinnat

Talon vuokra 200 e/päivä, sis alv 24%

Kokousten vuokra 40,00 e/3h sis. alv 24%

Tilaisuuksien, perhejuhlien yms. tilavuokra 200,00 e/päivä sisältää talon ja keittiön käytön astioineen ja varusteineen, liinat sekä siivouksen muilta osin paitsi keittiön. Talossa kaksi jääkaappia ja pakastin. Keittiö on tilaajan/pitopalvelun osalta jätettävä siistiksi, roskikset tyhjennettyinä astiat pestyinä ja paikalleen laitettuina jne.

Perimme siivousmaksua 50,00 e, jos keittiö ei ole asianmukaisessa kunnossa.

HUOM! Liputuksesta huolehtii tilaaja tai pitopalvelu.

Nykyaikaiset §WC-tilat sijaitsevat ulkorakennuksessa

Ruokolahti-talon varaukset soittamalla:

050 491 7957/Airi
050 090 9094/Leila

Tai sähköpostilla: [email protected]

Varaukseen liittyvät tiedot voit lähettää alapuolelta löytyvällä lomakkeella, kunhan olet ensin tehnyt varauksen puhelimitse. Kiitos!

Ruokolahti-talon toiminta-ajatus

Ruokolahti-talon päärakennus on kopio 1840-luvun talonpoikaisesta talosta, jossa porstuan toisella puolella on suuri tupa, toisella kamari sekä nykyaikainen keittiö astianpesukoneineen. WC-tilat on sijoitettu ulkorakennukseen. Pihapiiriin kuuluu ulkorakennuksia, joita on tuotu paikalle eri puolilta pitäjää. Talon ovat rakentaneet Utulan Rakentajat. Huomattava osa rakennushankkeesta on rahoitettu avustuksin, arpajaisin ja talkoin. Talo on otettu käyttöön 1980-luvun alussa. Ruokolahti-taloa käytetään perhejuhlien ja kokousten pitopaikkana. Talon ja sen pihapiirin rakennuksineen ja maapohjineen omistaa Ruokolahti-Seura. Kesän aikana talolla toimii kahvila tiistaista sunnuntaihin. Yksityistilaisuuksien aikana kahvila on suljettu. Toiminnasta syntynyt tuotto käytetään Ruokolahti-talon ja koko ulkomuseoalueen ylläpitämiseen.

Varausvahvistus

Merkitse tarvittavat varusteet