Markkinaruis odottaa jauhamista

Ruokolahti-Seuran riihitettyä markkinaruista kertyi noin 160 kiloa. Ruokolahden Lions Clubin miehet olivat puintitalkoissa viime viikon torstaina. Tällä joukolla on jo noin kolmenkymmenen vuoden kokemus Seuran markkinarukiin puinnista varstojen kanssa. Tänä vuonna lyhteitä pudotettiin orsilta alas neljän maallisen verran. Viskuukone oli sijoitettu sateensuojaan kärrikuuriin. Pelättyä sadetta ei tullut kuin jokusen pisaran verran. Pölyisen urakan jälkeen Leijonat kylpivät savusaunassa, tuvassa talkooväelle oli järjestetty kahvit voileipien kera.

Tämän viikon lopulla rukiit puidaan kotitarvemyllyssä Äitsaarella. Seuraava urakka on myyntiin tulevien jauhojen pussitus. Lauantaina 12. päivä pidettävillä markkinoilla tulee olemaan myynnissä reilu sata kiloa riihitettyä ruisjauhoa. Markkinoille ehtii vielä ilmoittautua perjantaina 27. päivä kuluvaa kuuta. AR

Kuva: Ruokolahden Lions Clubin jäsenet aloittivat syyskauden toiminnan perinteisesti rukiin puinnilla Ruokolahti-Seuran riihessä.